tisdag 9 juni 2009

Fika o tårta

Nu har vi firat med kaffe och tårta, usch det är egentligen bara massa grädde på alla tårtor. Av någon konstig anledning går dom i ändå. Jag känner mig helt uppstoppad. Resten av kvällen tänker jag ägna TV:n, jag hoppas det finns något att titta på. Idag är det 1 vecka kvar till avresa, det börjar närma sig. Det är dags att börja se över vad som ska med och vad som ska vara hemma. Det finns ju alltid att köpa på plats. I morgon skulle jag behöva ut och provköra dotterns moppe så jag klarar av de där thaimopparna när jag kommer dit. Vi ska hyra en och åka runt på och det blev tydligen jag som skulle köra. Det var ganska länge sen jag satt på en moppe och dom där är väl 150 kubikare eller nåt sånt. Sen har vi ju det där med vänstertrafik också. Det gäller att ta det lugnt, men ner till stranden och iväg och handla ska vi väl klara av. Sen finns det ju bath-taxi när vi ska in till Pattaya, det känns lite säkrare.

Imorgon måste jag få klart alla papper på kontoret så jag inte behöver stressa in i det sista. Det känns så konstigt att ta semester nu, jag gillar inte att släppa allt och inte veta vad som hänt när jag kommer hem. Det är väl dags att lära sig att koppla bort jobbet ibland. Det är svårt, men jag vill åka också.

Dags att ta fram jordgubbarna, slå på burken och ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar