lördag 9 oktober 2010

I ögonen skymtar en tår..

Vad finns här i livet som är värt något för mig
Är allt bara drömmar, är allt en chimär
Finns inga älvor och sagor med lyckliga slut
Vart är tiden när allt var så lekande lätt
Mitt inre det gömmer de djupaste sår
munnen den skrattar men i ögonen skymtar en tår
jag fryser själv i en värld som är hård och kall
det finns ingen värme mellan människor här
jag drömmer mig bort och finner mig själv
i armar som jag trodde sedan länge försvunnit iväg
så vad är det här, dröm eller rosenröd fantasi
verklighet eller ren nostalgi i en tid där det är vi
i mitt hjärta du finner de djupaste sår
läpparna skrattar men ögonen döljer en tår
jag fryser här själv i en värld som är hård och kall
det finns ingen kärlek och värme här i vår tid
allt är bara en dröm, en fängslande vacker chimär
du var mitt liv, du var min hela värld
i en tid när orden och dina armar värmde min frusna själ
du var mitt liv, du var hela min värld
vad är du nu, fiende eller min vän
var är du nu, här eller där.
Dåtid och nutid, så möts vi igen
Men vem är du nu, ny eller bara en gammal vän

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar