söndag 10 oktober 2010

Som en dröm

Jag håller små gyllene korn i min hand
och blåser dem ut över hav och land
önskar så att de förvandlar allt ont till gott
Som skimrande stoft med nyanser i blått
faller de sakta ner över all jordens barn
bildar med händer en fläta av starkaste garn

Jag sänder den vita duvan ut i vår värld
den sprider kärlek och fred på sin eviga färd
du kan se den på himlen högt i det blå
hur den svävar i skyn för att få oss förstå
att vänskapens band kan gå från land till land
om vi alla står enade i en rad hand i hand

Så vaknar jag sakta ur min vackraste sömn
allt var så underbart vackert men bara en dröm
öppnar mina ögon och ser den gyllene sängen
smyckad med skimmer av blåaste hängen
små gyllene korn i min knutna hand
och den vita duvan med framtidens band
som en saga eller en vacker dröm
läs så mitt innersta och själva bedöm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar