onsdag 12 augusti 2009

En text somjag skrivit ganska nyligen.



Jag vill leva mitt liv


Vingklippt och utan din hjälp
Står jag på stranden där havet tar vid
Ser på solen som speglar sig i vattnet
Och önskar att jag var ett med de tu
Et naturbarn som vaknat upp försent
Ur en dvala av den svartaste sorg

Refr:
Jag vill leva mitt liv som du
Utan frågor som förgör
Jag vill leva mitt liv som du
Utan alla dessa krav
Jag vill leva mitt liv
som det naturbarn som jag är
Jag vill leva mitt liv igen
Av det som jorden ger och tar

Jag står här ensam kvar idag
Utan dig att hålla fast mig i
Men mina ögon glittrar lika vackert
som alla stjärnor som jag ser i skyn
Ett naturbarn som vaknat upp försent
Ur en dvala av den svartaste sorg

Refr:
Jag vill leva mitt liv som du …..

Vingklippt och utan någon hjälp
Står jag säkert upp på bergets topp
Ser på hur månen sänker sig kväll
natten sveper sina skuggor omkring mig
Ett naturbarn som vaknat upp försent
Ur en dvala av den svartaste sorg

Refr:
Jag vill leva mitt liv som du ……….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar