lördag 1 augusti 2009

Regn

En text till.


Regn

Gatan som jag går på är upplyst av neon
Regnet spolar bort resterna av mitt smink
Jag stannar när jag känner vattnet
som sipprar mellan mina tår
Jag har gått här varje kväll i snart ett år
Men av dig och mig finns inte ett spår
Inte ens ett slitet fotografi
Finns kvar av tiden som var vår.

Jag ser mig själv som spegelbild
I fönstren runt omkring vår stad
En trasig själ i regnets våld
Med blicken full av självförakt
och med armarna i kors som skydd
framför min nakna kropp i natt
jag ser en skugga av det som varit jag
innan alla minnen suddats ut

De löften som vi gav varandra
Har regnet spolat bort för längesen
Finns inget kvar att hålla i
När jag söker svaren som jag aldrig fick
i den tid när det var du och jag
Nu finns du i en annan värld
Jag ser dig le mot nån som borde varit jag
Innan regnet spolade bort mitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar