onsdag 6 januari 2010

En dag var allting borta

För länge sen fanns tro och hopp
Vad som en hände stod jag stadigt kvar
Jag kämpade mitt eget krig
Med en styrka jag inte trodde fanns
Jag gav aldrig upp trots allt som höll mig nere
För jag trodde att även jag var värd någonting
men när jag öppnar mina ögon
så står jag alltid ensam kvar
ingen håller mina händer
och ingen skyddar mig mot hoten
som försöker förgöra det lilla hopp jag har

Och så en dag är allting borta
Ingenting finns kvar av allt som var
Vaknar upp och finner att mörkret tagit över
Allt det som en gång var vackert
När jag reser mig i världen
Har jag inga krafter kvar
Allting är förbi, hoppet blev mitt fall
Allt som var mig mycket nära
Min tro mitt hopp min kärlek
Har försvunnit in i ingenting
Och så en dag var allting borta
Finns inte längre kvar, kommer aldrig åter
För i dag så tog jag steget ut ur mig
Och in i det svarta som aldrig ser tillbaks
Och i dag var allting borta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar