onsdag 27 maj 2009

En text som är lite aktuell

Mitt liv

Jag skriver ett brev med de olärdas hand
min stavning är gräslig men innehållet sant
jag föddes en majdag medan fåglarna sjöng
jag var liten o skrynklig och allergisk mot mjölk
min mamma beslöt att ge mig till nästa instans
ett barnhem i Götet gav mig en chans
och tydligen var jag ett trevligt barn
för dikten de skrev har jag fortfarande kvar
de kallade mig Liz, deras egen gullegris
nåväl här kunde jag inte fortsätta bo
så nästa familj blev ett par utan barn
jag flyttade in och saken var klar
nio månader senare sa hon tittut
en flicka med gyllene hår och ögon så blå
hon var gullig och rar och tillverkad hemma
vi växte upp och det blev som det blev
Nu är vi vuxna och livet ser ut
som en berg o dalbana med början och slut
hon är på toppen och jag är i botten
men vi kommer att komma till samma station
och där go vänner, där är vi alla lika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar