söndag 31 maj 2009

en text till, gammal men ändå..

En spegelbild av livet

Du står på samma plats du alltid stått förut
Tittar inte bakåt vandrar inte framåt
Du söker inte längre efter svaren
På frågorna du ställt för många år sen
Du har gett upp din plats på jorden
Har inget mer att ge, inget mer att se
Så länge jag kan minnas har du setat där
på samma bänk i samma park med eken strax bakom
Ditt ansikte är härjat och blicken den är tom
Din kläder är rätt slitna och håret går mot grått
I en liten stad som denna vet alla vem du är
Du behöver inte alls berätta vad som blev så fel
Det har vi fått berättat sen vi var mycket små
En legend utav skandaler i denna lilla by
Det behövs inte så mycket mer, ditt öde var bestämt
Du har inget mer att säga allt har redan sagts
Av folk du inte känner men som vet allt om dig
Dina händer kramar hårt den enda vän du har
En flaska fylld med drömmar om hur det borde vart
Jag skyndar mig förbi dig rädd för vad jag ser
En spegelbild av livet med mig själv ini
Sittande på bänken med eken strax bakom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar