måndag 18 maj 2009

Ensam i stan

Timmarna går och solen sänker sig ner i en annan tid
Jag vaknar ur min dvala och driver ut på stan
Jag ser på alla lyckliga par hand i hand i en glittrande stad

Jag är ensam i, ibland tusentals människor är jag ensam i stan
Jag är ensam och rädd men det finns ingen plats för mig
Den dagen jag såg dig gå släcktes allt mitt ljus och allt mitt hopp

Nu lever jag om natten när ingen annan varken ser eller hör mig
Jag är både blind och döv och jag säger inte ett ord
Jag driver stilla omkring, som övergivet sjunkande skepp

I en annan värld när jag var lycklig och glad som ett barn
Där strålade jag ikapp med alla stjärnorna i skyn
Men det var en annan tid och en annan värld, jag har glömt var

Solen går upp det är dags för mig att försvinna ett tag
Jag sover mig igenom ljuset och alla ögon som ser
För här är jag, och den enda världen jag känner till idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar