torsdag 9 juli 2009

Funderingar

Kanske har alla sådana dagar man börjar fundera över sitt liv. Vad man gjort och vad man inte gjort. Jag gör det ibland på kvällarna när det är lugnt och bara skrot på tv:n. Egentligen har jag nog hunnit med ganska mycket, jag har 6 barn i olika åldrar från 19 till 35 fem flickor och den äldsta en pojke. Alla barnen har varit ganska lätta att ha att göra med, inga jättetrotsiga tonårsfaser. De två äldsta tjejerna var det bara idrott i huvudet på så det vart en del skjutsa runt men det var det värt mot att slippa undra vart dom var på kvällarna. De tre yngre har varit mycket hemma de också. Två av dem skaffade killar när de var väldigt unga 14 och 15 år och de bor ihop med dessa killar idag. Fyra av mina barn bor i samma hyreshus som jag bor i och som jag förvaltar. Vi har nog en ganska tajt familj, träffas mycket, oftast hemma hos mig för här kommer det folk och kliver in hela dagarna och dricker kaffe, pratar o.s.v. Det har alltid varit ett öppet hus hemma hos mig, så det är lite tomt nu när även den yngsta tjejen har flyttat, men det är också ganska skönt ibland. Min yngsta dotter och jag hittade på ganska mycket ihop när det bara var hon och jag hemma. Vi har varit i Rumänien 2 gånger och vi har varit på krogshower i Stockholm o.s.v. och hon har tyckt det varit roligt att vara med, men nu har hon skaffat ett eget liv.

Jag har också rest en del på senare år och då till Pattaya i Thailand, där en kompis har en lägenhet. Jag trivs väldigt bra där, det är en storstad med allt vad det innebär, men det finns stränder i staden och öar bara en timmes båtväg. För övrigt så jobbar jag jämt, sitter på kontoret 4 timmar om dagen efter det visar jag lägenheter, besiktar lägenheter samt har dygnet runtjour året om alla dagar. Jag trivs väldigt bra med mitt jobb annars skulle jag aldrig orka med att bo och jobba på samma ställe. Det finns för och nackdelar med det, jag har nära till jobbet och behöver aldrig skrapa bilrutor å andra sidan vet alla var jag finns även när jag är ledig så folk kommer hem till mig i tid och otid. Tar jag någon gång semester så måste jag åka hemifrån, men det är ju kul det med.

Det var lite om mitt liv som är ganska bra för tillfället, det finns säkert saker som kan vara bättre men så är det nog för alla mer eller mindre. Kram på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar