måndag 13 juli 2009

Kvällstrött

Nu har jag somnat på soffan 3 kvällar i rad, dags att försöka sitta och titta på TV istället för att ligga. Det finns inget värre än att vakna klockan 1 på natten med nackspärr, skynda ut med hunden, tvätta bort sminket och hoppa i sängen, helt klarvaken. Ikväll ska jag gå och lägga mig senast 23.00 har jag bestämt.
Jag har varit och visat en lägenhet i dag på våning 11, det är bra högt när man står på balkongen och tittar ut men det är tur att det finns folk som både vill och törs bo så högt. Så tänker man att det finns städer med hus där plan 11 bara är i mitten på huset eller ännu lägre, jag skulle aldrig tordas gå ut på en balkong där. Nej jag håller mig på våning 2, det är helt perfekt för mig.
Ikväll ska jag skjutsa min mor på bilbingo och jag ska väl spela själv med. Det är bara att hoppas på den turen man aldrig har. Har väl lyckats vinna ett par gånger men för det mesta är det rena förlusten att spela bingo, men man kommer iväg på någonting i alla fall som inte har med jobb att göra.
Nu är det dags att ta en tur runt lägenheten med damsugaren, inte kul men nödvändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar