tisdag 21 juli 2009

Tråkig tisdag

Idag kommer ägaren och hämtar hem sin hund som jag har varit reservmatte åt i två veckor. Det ska bli både skönt och lite tomt. Skönt att slippa stressa på mornarna och att gå ut i ur och skur, men tomt att ingen kommer och möter mig innanför dörren alltid lika glad att se mig. Jag har kommit på att det här med att ha hund inte är för mig och det visste jag nog innan också, men det var roligt att prova på. Jag är nog alldeles för stressad och uppbokad för att ha den tid det tar att äga en hund. Sen är jag nog lite bekväm också, nu när jag äntligen har blivit ensam i lägenheten och kan göra vad jag vill. Barnen har flyttat ut och även om dom bor kvar i samma fastighet så är dom inte i min lägenhet och stökar. Om jag har lust att åka bort en helg eller bara gå ner på stan och ta en fika, så kan jag göra det utan att någon ifrågasätter vart jag är.
Imorgon ska jag fortsätta måla om i mitt sovrum, jag hade börjat så smått när jag blev med hund men då var det bara att lägga ner ett tag. Nu har jag tänkt mig att det ska bli klart till helgen så jag kan plocka tillbaka sakerna på sin plats igen. Med det här tråkiga vädret vi har här i Sverige kan man lika gärna jobba hela tiden. Det är regn och blåst om vartannat hela tiden. Jag är så trött på det här vädret att jag tror jag ska gå i ide eller nåt sånt. Vi håller på att planera en båtresa med jobbet och jag tyckte att vi skulle åka med Birka Paradise, för då får man alla fall se en fejksol ett tag. Vi får se vad det blir i år, vi brukar ha roligt på våra resor som vi gör två gånger per år. Nu är vi lite sena det här året på grund av alla semestrar och en del sjukdomar, men nu är det på gång i mitten på augusti. Jag skulle kunna åka nu i all tristess men allt ska gås igenom fram och tillbaka några gånger. Snart så!!
Nu ska jag ta en sista långpromenad med hunden innan han åker 50 mil iväg. Han blir saknad av oss alla här i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar