söndag 12 juli 2009

Hur kan något bara försvinna

Jag har varit hemma i snart två veckor efter semestern och jag har letat i hela lägenheten efter kabeln mellan kameran och datorn. Den måste ha egna ben. Dagen innan jag åkte tömde jag kameran och då använde jag den. Jag har ett svagt minne att jag la den på sängbordet men där fanns den inte. Det är riktigt irriterande att inte hitta den, jag tror det spökar här. Bara fortsätta leta, jag får väl vända upp och ner på hela lägenheten.
Jag har tagit så många bilder och även filmat en hel del på resan och det vore roligt att kunna titta på det och även lägga ut några bilder. Den kommer säkert fram när jag minst anar det.

Jag har varit reservmatte åt en Greyhound i några dagar nu och det har varit ganska kul. Jag har i alla fall fått motion, och även mina döttrar. Han tycker om att vara ute och gå den hunden. Den 20 juli kommer hans matte och hämtar honom och jag kommer att sakna honom, men det ska bli skönt också. Man blir ganska låst med en hund och speciellt en så stor hund. Det går inte att ta med honom överallt för han tar ju plats. Han är dock världens snällaste och goaste hund.
I nästa vecka ska jag åka ett par dagar till Stockholm och hälsa på min dotter. Vi ska shoppa, gå ut och äta och hoppas på fint väder. Sen åker hon och hennes man till Constanta i Rumänien och hälsar på hans föräldrar. Det är jag riktigt avundsjuk på, jag tycker det är så fint i Mamaia. Fin strand, bra shopping och god mat. Jag tycker det är så synd att de svenska resebolagen la ner resorna dit för några år sedan. Nu måste man flyga till Bukarest och sen är det väl ca 25 mil till Mamaia med taxi om man inte har någon som kan hämta en. Någon gång ska jag åka tillbaka men inte nu i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar