tisdag 21 juli 2009

Var kan jag beställa

En text som jag skrev när barnen var yngre och tiden inte riktigt räckte till. Jag kan fortfarande tycka det men nu är det mer självförvållat hur mycket jobb man tar på sig.



Var kan jag beställa

Var kan jag beställa timmar till mitt liv
Var kan jag förlänga dygnets ljusa del
Jag hinner inte med vad allt jag måste göra
Jag orkar inte leta minuter utan innehåll

Var kan jag beställa kraft och energi
Var kan jag förlänga den styrka som jag haft
Jag hinner inte med i tidens karusell
Jag orkar inte längre det som jag orkade förr

Var kan jag beställa timmar till mitt liv
Var kan jag förlänga tiden som var vår
Jag hinner inte med när barnen växer upp
Jag orkar inte se hur dåligt alla mår

Var kan jag beställa kärlek, hopp och tro
Var kan jag förlänga barnslighetens bro
Jag hinner inte med i livets alla kast
Jag orkar inte med resten av mitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar