torsdag 23 juli 2009

Funderingar

Jag började städa min lägenhet i går eftermiddag, bort med alla hundhår och andra spår efter två veckors hundägande. När jag kommit halvvägs insåg jag att jag nog hade en alldeles för stor lägenhet för bara lilla mig. Började med kök och hall, sen tog jag badrummet och toaletten. Sen kom vardagsrummet och då var jag helt slut men då hade jag fortfarande fyra sovrum kvar. Jag har aldrig tyckt att det varit så stort förut, jag brukar tycka att det är ganska trångt när alla barn och barnbarn invaderar mitt hem. Nu var jag helt plötsligt helt ensam och skulle storstäda 5 rum och kök på 135 kvm, det kommer att ta minst en hel dag till innan jag är klar. Då är det dags att dammsuga kök och hall igen. Vilken cirkus, det blir bara ett enda städande. Det är tur att jag har både tvätt och diskmaskin alla fall. Ja, det är bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag idag.
Undrar om vi kommer att få några lediga ettor snart? Fast vart skulle jag då göra av släkten på jular och födelsedagar, vi brukar vara ca 20 personer hemma hos mig då. Sen har vi det här med att mitt hem har blivit någon form av samlingsplats för alla, och jag tycker det är roligt när folk droppar in lite då och då, men det är klart att man aldrig får vara ifred så länge.

Nu är det dags att fortsätta med stöket så jag blir klar någon gång, trevlig dag och kväll!!

1 kommentar:

  1. Du skulle ALDRIG kunna på i en etta mamma lilla. Du trivs för mcyket i din FEMMA, men en trea eller tvåa skulle kanske funka :P Sen har ju alltid vi en stor lägenhet :P

    SvaraRadera