tisdag 14 juli 2009

Tidiga mornar

Vaknade av en blöt nos imorse som tyckte att nu är det dags att kliva upp, ca 1 timme innan jag brukar gå upp. Hundar är morgonpigga det är ett som är säkert. Det var bara att se glad ut, springa ut med hunden, fixa frukost, göra sig i ordning innan fastighetsskötarna kommer på fika och morgonmöte. De är ganska imponerade att jag har hunnit så mycket på mornarna nu när jag varit reservmatte. Dom skulle bara veta vilken kamp jag har mot mig själv innan jag är ur sängen. Nästa vecka blir allt normalt igen när hunden flyttar hem till sig igen. Då får dom bre sina egna mackor igen, dom har blivit rejält bortskämda den här tiden.
Pratade med min ena dotter som är i Ungern med sin pojkvän, de hade 32 grader där. Det vore skönt om det kunde vara några såna dagar här med. Jag är definitivt en sommarmänniska, inte gjord för regn, slask, kyla och snö. Då är jag ur funktion.
Idag ska jag följa med yngsta dottern och köpa ny mobil för hennes har gått sönder med hjälp av ett litet syskonbarn på 1 år.
Dags att göra lite nytta och jobba ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar